مزرعه نهال دُرا

بهترین نهال پسته در ایران

آیا کسی در دنیا وجود دارد که از پسته خوشش نیاید؟ البته به غیر از کسانی که حساسیت‌ها و آلرژی‌های بدنی دارند! مغز پسته یا شفت، خشکباری است که هم در ایران و هم در خارج از کشور، طرفداران زیادی دارد. کسب و کارهایی که در حوزه فروش یا صادرات پسته فعالیت دارند، باید بهترین نهال پسته در ایران را بشناسند تا به سوددهی بیشتری برسند. براساس شرایط آب و هوایی در هر منطقه از کشور، باید مناسب‌ترین نوع نهال پسته را انتخاب کرد تا به باردهی خوبی رسید.

اگر تاریخچه پسته را مطالعه کنید، قطعا ریشه بهترین نهال پسته به ایران خواهید رسید. پسته در آسیای مرکزی و خاورمیانه از کیفیت بالایی برخوردار است. اما شهرت نهال‌های پسته ایران، در همه جای جهان پیچیده است. اگر دنبال انتخاب بهترین نهال پسته در ایران هستید تا انتها ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را برایتان ارائه دهیم. راستی اگر سوالی در این زمینه داشتید که در این مطلب به پاسخ آن نرسیدید، با کارشناسان ما در مزرعه نهال دُرا تماس حاصل نمائید.

آشنایی با بهترین درخت پسته ایران

شاید فقط یک گونه از نهال پسته را نتوان به‌عنوان بهترین درخت پسته ایران نام بُرد. آب و هوای شهرها و مناطق مختلف در ایران متفاوت است. ما آب و هوای خیلی گرم تا خیلی سرد را در کشورمان داریم. نهال پسته پیوندی اکبری یکی از بهترین نهال‌های پسته در ایران است که جزء ارقام بسیار تجاری است. نهال پسته پیوندی اکبری به کشورهای مختلفی صادر می‌شود و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. با خرید بهترین نهال پسته در ایران از معتبرترین نهالستان‌ها و رعایت نکات مهم در پرورش نهال‌ها به بالاترین ظرفیت باردهی خواهید رسید.

بهترین نهال پسته در ایران

شاید بتوان گفت، نهال پسته پیوندی یکی از بهترین درختان پسته در ایران بوده که نسبت به بقیه ارقام گران‌تر است. این نهال در مناطق سردسیر به‌خوبی رشد می‌کند و مقاوم به سرماست. بنابراین اگر در مناطق سردسیری زندگی می‌کنید و قصد باغداری در این مناطق را دارید، یکی از انتخاب‌های شما در انتخاب بهترین درخت پسته در ایران می‌تواند نهال پسته پیوندی اکبری باشد. امکان یخ‌زدگی و ازبین‌رفتن محصولات در این نهال خیلی کم است. شکل ظاهری آن نسبت به بقیه خیلی کشیده‌تر بوده و شبیه به بادام است. این نهال را به تعداد دلخواه می‌توانید از مزرعه نهال دُرا تهیه کنید.

مثلا یکی بهترین نهال‌های پسته در ایران در استان سمنان، نهال پسته خنجری دامغان است. این نهال از سال پنجم به بهترین وضعیت خود در باردهی می‌رسد و از هر هکتار باغ پسته، می‌توان دو تُن محصول، برداشت کرد. از محصول نهال پسته خنجری دامغان می‌توان بهترین خلال پسته‌ها را تولید کرد. رنگ سبز محصول این نهال بسیار زیباست و به‌دلیل کیفیت بالای آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

بهترین نهال پسته کدام است؟

یکی از ویژگی‌های مهم بهترین نهال پسته در ایران، داشتن شناسنامه برای نهال است. قبل از این که اقدام به خرید کنید، حتما از نهالستان مورد نظر خود بپرسید که آیا نهال‌ها دارای شناسنامه هستند یا خیر. وقتی شناسنامه برای یک نهال از سمت جهاد کشاورزی صادر می‌شود، یعنی نهال سالم است و می‌توانید آن را بدون هیچ مشکلی بکارید.

سالم‌بودن ریشه یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هاست که حتما در انتخاب بهترین نهال پسته در ایران به آن توجه داشته باشید. ریشه نهال پسته باید صاف باشد و پیچ‌خوردگی زیاد در آن نشان می‌دهد که نهال سالم نیست. ریشه اگر سالم نباشد، نمی‌توان آن را درمان کرد. ممکن است شما چند سال برای آن نهال زحمت بکشید، اما در انتها با یک نهال خشک روبه‌رو شوید یا محصولات بی‌کیفیت و نامرغوب، شما را شگفت‌زده کند!

بهترین درخت پسته ایران

نباید زخم خاصی رو نهال وجود داشته باشد. نهال هم موجود زنده‌ای است که اگر زخم عمیقی روی آن وجود داشته باشد، نشانه بیماری آن است. حتی اگر بهترین نهال پسته در ایران را نیز انتخاب کنید، اما روی همان نهال زخم باشد، ممکن است در آینده، محصول باکیفیتی برداشت نکنید.

وجود آفت و بیماری در نهال را ممکن است بتوان با سم و داروهای شیمیایی از بین ببرد، اما بهتر است از همان ابتدا سراغ چنین نهال‌هایی نروید. برخی از نهالستان‌ها ممکن است به شما بگویند که این مساله خیلی مهم نیست. اما حتما در هنگام انتخاب بهترین نهال پسته در ایران به آفت و بیماری نهال توجه داشته باشید.

شرایط کاشت بهترین نهال پسته

اگر خاک مناسبی برای کاشت نهال پسته نداشته باشید، بهترین نهال پسته در ایران را هم بکارید، خشک خواهد شد. اسیدیته خاک برای کاشت نهال پسته باید خنثی باشد. نفوذپذیری خاک نیز برای تغذیه و رشد نهال پسته مهم است. بدین صورت که اگر نفوذپذیری خوبی در خاک وجود نداشته باشد، آب، نور و مواد مغذی به ریشه نهال نخواهد رسید و در نتیجه، نهال رشد خوبی نخواهد داشت.

از موارد مهم دیگر در کاشت بهترین نهال پسته، توجه به فاصله کاشت نهال‌هاست. فاصله نهال‌ها نباید خیلی کم باشد. زیرا پس از چند سال، شاخ و برگ‌های نهال‌ها زیاد می‌شود و هر درخت روی دیگری سایه می‌اندازد. این سایه‌ها باعث می‌شود که نور خورشید به اندازه کافی به تنه و ساقه درختان نرسد. نرسیدن نور کافی خورشید باعث می‌شود، درختان باردهی خوبی نداشته باشند.

اگر درختان پسته دچار آفت و بیماری شوند، نیاز به استفاده از سموم شیمیایی یا طبیعی دارید. فاصله کم در درختان باعث می‌شود که نتوانید سموم را به‌صورت کامل به ریشه درختان برسانید. در این مواقع باید شاخه‌ها را هرس کنید یا درختان آفت‌دیده را قطع کنید. فاصله ایده‌آل برای کاشت نهال‌های پسته، 3 الی 4 متر و فاصله ردیف‌ها 6 متر است.

ویژگی های بهترین نهال پسته احمدآقایی

این نهال برای اولین بار در احمدیه از شهرستان‌های رفسنجان کشت شده است. جالب است که نهال پسته احمد آقایی، خود را با آب شور نیز وفق می‌دهد. اما خاک مورد نیاز برای رشد مناسب این نهال، حتما باید حاصلخیز باشد. سالم‌بودن این نهال از نظر ژنتیکی بسیار مهم بوده و در میزان باردهی آن بسیار تاثیرگذار است. بنابراین نهال پسته احمدآقایی را از هر جایی نخرید. سعی کنید از نهالستان‌های معتبر و بدون واسطه، بهترین نهال‌های پسته در ایران را انتخاب کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

تماس با ما

×